HTML

BúvárBlog

Egy kicsit én; egy kicsit amit én láttam; egy kicsit amit én gondolok arról amit én láttam...

Címkék

1848 (1) 2007 (2) adó (12) adria (7) analóg (3) antarktisz (2) ár (3) áremelés (4) átverés (20) autó (14) autópálya (2) balaton (1) baleset (10) bálna (6) becenév (1) bécs (2) belize (1) betegség (1) bevallás (1) blog (9) busz (1) búvár (94) cápa (1) che (2) cica (1) digitális (1) divecenter (35) dohányzás (1) dvd (1) dvsc (19) egyiptom (8) elektronikus (1) életmód (1) étterem (2) eu (1) evés (3) exkluzív (2) extrém (3) fidonet (1) film (28) fóbia (1) foci (24) fotó (18) gdp (1) golop (2) h1n1 (1) háború (1) halál (4) hellókarácsony (1) helyszínelők (1) idő (1) időjárás (7) internet (30) irodalom (5) iskola (3) kanári szigetek (16) karácsony (8) kedvezmény (2) klíma (1) kóla (1) könyv (4) közélet (21) közlekedés (19) kréta (5) krumpli (2) külföld (1) kult (1) kutya (9) lakás (8) mackó (1) mares (1) mezőgazdaság (2) mindennapok (1) monty (1) munka (23) nemecsek (2) novella (1) önkéntes (1) orosz (1) ossián (1) pénz (1) posta (4) puskás (1) python (1) rádió (5) reklám (3) rendszerváltás (4) robbanás (1) rock (2) róma (4) sajtó (14) segítség (1) skandinávia (5) spam (1) statisztika (3) svéd (2) szabadtüdős (1) számítástechnika (4) szavazás (4) szerencse (2) szervezés (17) tanfolyam (4) természetvédelem (1) tomcat (1) történelem (3) tudás (22) tv (33) uszony (4) utazás (64) útépítés (12) vallás (1) vásárlás (17) vasút (2) vers (2) verseny (7) veszély (1) vita (22) vörös tenger (2) youtube (18) zene (23)

Friss topikok

  • ElChe: @Bezso: Nagyon jól bevált, megbízhatóan működik, a letöltés is egyszerű. Eddig jó vételnek látszik. (2012.06.13. 09:14) XP 10
  • Age: www.youtube.com/watch?v=jqkVB9jtXrM&feature=related Mi erre a helyre járunk, itt tudok neked olcs... (2010.08.13. 22:21) Winger
  • Age: Ha az Adrián jársz, ott merrefelé? (2010.08.10. 22:05) 32/36
  • Phxmike: whoooooaaaa!! V'ger :) phoenix :) (2010.03.15. 01:58) Volt egyszer egy FidoNet
  • Age: És képeket lehetne nézegetni? Bevallom mostanában az Adriára is járunk, van benne vmi, amibe bele ... (2009.11.13. 17:52) Cápa, veszély

2007.03.14. 21:44 ElChe

Miért pont El Che?

Címkék: internet che becenév

A tegnapi FidoNetes eszmefuttatás nem volt teljesen indoknélküli. Csak hát időnként szeretem a hosszas bevezetéseket, és ez a téma jó felvezetésnek tűnt a maihoz.

Az online világban jórészt álnevekkel létezünk. Van, aki valami iskolai becenevet használ tovább, más magának kreál egyet. Nekem is volt pár online énem, nem sorolom őket. De a legtöbben úgy ismernek, El Che.

Volt, aki rákérdezett, miért pont?..., mások meg talán csak eltöprengtek. Néhányan rákérdeztek, ez az El Che az a Che, vagy netán egészen másról van szó?

Hát most elmesélem.

A FidoNetes korszakom végét az jelentette, hogy egyetemistaként, 1994 őszétől végre bejárásom volt abba a számítógépes terembe, ahol lehetett internetezni. Ez szöveges alapú oldalak böngészését jelentette eleinte: képletöltés, hasonlók. Akkoriban jó dolog volt levelezőtársakra bukkanni a világ mindenféle sarkaiból, én például így tanultam meg angolul, nem hibátlanul persze, de használva. Amikor pedig már ment a képek szkennelése és csatolása is, hébe-hóba az is kiderült, kivel váltunk levelet. (Nem társkeresés meg nigériai csalás volt a téma, tehát jobbára valódi arcokról lehetett szó.)

Nekem volt egy argentin levelezőpartnerem, egy ifjú hölgy. Az átküldött képen valószínűleg szakállam, fekete hajam dominált, és ő így kommentálta: "You look like El Che!" Én bizonytalan voltam, rákérdeztem, ez az El Che az a Che, akit mi is ismerünk? Hát persze, vágta rá.

No, aztán évekkel később az index fórumon a nicknév megadásakor eszembe jutott ez a sztori. Ha egy dél-amerikai azt mondja rám, El Che, és ráadásul ők így használják, nem úgy, mint mi, akkor legyek én is autentikusan El Che. Hát ennyi.

Megjegyzem, tudom, hogy nem különösebben hasonlítok rá. Az is tény, hogy életművét sem tartom példaértékűnek magam számára. A szivart sem szeretem. De most már ez ragadt rám, akár a divecenter.hu egyik szerkesztőjeként is, és ezt egyáltalán nem bánom. Legalább nem gondolja senki az El Che láttán, hogy lány lennék. Igaz, Bunny?...:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://buvar.blog.hu/api/trackback/id/tr4846690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása