HTML

BúvárBlog

Egy kicsit én; egy kicsit amit én láttam; egy kicsit amit én gondolok arról amit én láttam...

Címkék

1848 (1) 2007 (2) adó (12) adria (7) analóg (3) antarktisz (2) ár (3) áremelés (4) átverés (20) autó (14) autópálya (2) balaton (1) baleset (10) bálna (6) becenév (1) bécs (2) belize (1) betegség (1) bevallás (1) blog (9) busz (1) búvár (94) cápa (1) che (2) cica (1) digitális (1) divecenter (35) dohányzás (1) dvd (1) dvsc (19) egyiptom (8) elektronikus (1) életmód (1) étterem (2) eu (1) evés (3) exkluzív (2) extrém (3) fidonet (1) film (28) fóbia (1) foci (24) fotó (18) gdp (1) golop (2) h1n1 (1) háború (1) halál (4) hellókarácsony (1) helyszínelők (1) idő (1) időjárás (7) internet (30) irodalom (5) iskola (3) kanári szigetek (16) karácsony (8) kedvezmény (2) klíma (1) kóla (1) könyv (4) közélet (21) közlekedés (19) kréta (5) krumpli (2) külföld (1) kult (1) kutya (9) lakás (8) mackó (1) mares (1) mezőgazdaság (2) mindennapok (1) monty (1) munka (23) nemecsek (2) novella (1) önkéntes (1) orosz (1) ossián (1) pénz (1) posta (4) puskás (1) python (1) rádió (5) reklám (3) rendszerváltás (4) robbanás (1) rock (2) róma (4) sajtó (14) segítség (1) skandinávia (5) spam (1) statisztika (3) svéd (2) szabadtüdős (1) számítástechnika (4) szavazás (4) szerencse (2) szervezés (17) tanfolyam (4) természetvédelem (1) tomcat (1) történelem (3) tudás (22) tv (33) uszony (4) utazás (64) útépítés (12) vallás (1) vásárlás (17) vasút (2) vers (2) verseny (7) veszély (1) vita (22) vörös tenger (2) youtube (18) zene (23)

Friss topikok

  • ElChe: @Bezso: Nagyon jól bevált, megbízhatóan működik, a letöltés is egyszerű. Eddig jó vételnek látszik. (2012.06.13. 09:14) XP 10
  • Age: www.youtube.com/watch?v=jqkVB9jtXrM&feature=related Mi erre a helyre járunk, itt tudok neked olcs... (2010.08.13. 22:21) Winger
  • Age: Ha az Adrián jársz, ott merrefelé? (2010.08.10. 22:05) 32/36
  • Phxmike: whoooooaaaa!! V'ger :) phoenix :) (2010.03.15. 01:58) Volt egyszer egy FidoNet
  • Age: És képeket lehetne nézegetni? Bevallom mostanában az Adriára is járunk, van benne vmi, amibe bele ... (2009.11.13. 17:52) Cápa, veszély

2007.08.05. 13:04 ElChe

Tüske a köröm alatt

Címkék: blog internet vita irodalom

Egy hete mozgolódik bennem a késztetés arra, hogy egy blogkalandomról írjak.

Pontosabban nem az enyém. Az index címlapjára ötletszerűen kiemelt blogbejegyzések néha nem kívánt népszerűséget hoznak a szerzőknek. Én is rákattintok időnként egy bejegyzésre, és amikor BDK (író) arról értekezett, hogy Rejtőt miért nem tartja jó írónak, kíváncsi voltam rá. Azért, mert én sem esek hasra tőle, bevallom.

Ez eddig rendben van. De a sok, álnév mögé bújkáló gyalázkodó ember, akik Rejtő-rajongóként fröcsögtek, fenyegetőztek? És közben dicshimnuszokat zengtek Rejtő könnyed humoráról, zsenialitásáról? Nos, ha igazuk van ez utóbbiban, akkor lehettek volna méltóbbak a Mesterhez. Szóval ez a fajta blogolás -számomra- teljesen olyan, mint egy hagyományos fórum, csak a fórumindító bejegyzés helyett egy blogszösszenethez csapódnak ezek a különféle vélekedések. Naná, hogy szeretünk néha névtelenül észt osztani, ezt a jogot elvenni senkitől sem szeretném! De itt a blogtulajdonos nagyon is beazonosítható személy. Illenék hát vagy kulturáltan vitatkozni, vagy pedig bemutatkozni, hogy én XY vagyok, és szerintem te meg egy hülye vagy.

Szóval bosszantó, zavaró az ilyen szánalmas szájkarate. Ha azt mondjuk, a blogkultúra webkettes, és több, mint a fórum, akkor talán az az egy alapvető különbség, hogy a blog szerzője igen gyakran beazonosítható, és valós személyként enged bepillantást olyan gondolataiba, amik a "hivatalos" munkájában nem jelennek meg. A blogkomment is attól lesz méltó, ha nem egy névtelen nulla kekeckedése. Vitázni, nem beszólni- valami ilyesmiről álmodozom.

Szóval egy hete bosszankodom azon, hogy ennyi az egész blolgkultúra. Ez nem párbeszéd, ez előre biztos nem visz, hátrébb inkább. Féljünk a névtelen okoskodóktól, és inkább le se merjük írni, hogy nem kissé unalmasnak tartom a Rejtő-könyveket? Ez a webkettes önszabályozása?

És ezt a kérdést most nyitva is hagynám: válaszoljon rá mindenki magának.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://buvar.blog.hu/api/trackback/id/tr57132717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.08.11. 18:10:31

Kösz szépen. Most bukkantam a posztodra, egy kereső kidobta.
Az a cunami, ami a blogomba befröccsent, kicsit engem is megrettentett. pedig én már harcedzett blogger vagyok, de ilyet még a legélesebb politikai témák feszegetése közben sem tapasztaltam. Ez sajnos részben az Indexet és olvasói kontingensét is minősíti. Jólesik tudni, hogy akad, aki ezt az ügyet hozzám hasonlóan ítélte meg.
Üdv. BDK

zebalu · http://www.balulap.hu 2007.08.12. 01:41:50

Én kekeckednék: Van olyan, hogy blogkultúra? Nemrég egy általam sokratartott ember azt mondta nekem nagy sóhajok közepette: Ebben az országban már nincs kultúra. Én azt feleltem, hogy biológus ismerőseim a baktériumtenyészeteket baktériumkultúráknak hívják, szóval van itt kultúra bőven. De komolyra fordítva a szót: nekem a blogkultúra valami egységesen elfogadott, közismert, fellelhető - mondjuk írott - etikettet jelentene. Van ilyen?

Mint például az e-maileknél:
www.iwillfollow.com/email.htm

én 2007.08.15. 01:01:50



Egy.
Ha valakinek van véleménye, és meg akarja osztani mással, mondja el, írja le. Ha egy nyílt, kommentelésre alkalmas blogrendszerben teszi meg, ne csodálkozzon, ha reakció is jön rá.
Kettő.
Ha valaki névvel mondja el a véleményét, tegye. Ha ugyanez a valaki lehetőséget biztosít arra, hogy nickkel is lehessen kommentálni, akkor ne csodálkozzon, ha nickek és nem IRL személyek fognak kommentálni.
Három.
Ha valaki lezárja a kommentelési lehetőséget oly módon, hogy az övé legyen az utolsó szó, az genny dolog. Nem kellett a komment megírása előtt olyan policyt aláírni, hogy csakis szépet, és jót szabad írni.
Négy.
Bédéká, ne fényezd magad itt is.
A pagerank nem az oldal minőségét jelzi, csupán egy egyszerű technikai jelző, amivel lehet élni, és visszaélni. Te attól még csak egy darab izé maradsz.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.08.15. 20:00:58

A problémám nem a nicknevekkel van, én is élek velük. Azt viszont nehezen emésztem, hogy a nevét felvállaló embert személyében gyaláznak olyanok, akik le nem mernék írni a sajátjukat. Ez egyrészt szánalmas, másrészt az ilyen emberek semmitmondó fröcsögése érdektelen és időrabló, távol tartják azt, aki képes lenne és akarna értelmesen beszélni. Mert szerintem Rejtőről is lehet. De azon nincs mit beszélgetni, hogy "te egy lúzer barom vagy és szájba kellene rúgni" (nem szó szerinti idézet, nem böngészem ilyesmiért azt a hozzászólástömeget).
süti beállítások módosítása