HTML

BúvárBlog

Egy kicsit én; egy kicsit amit én láttam; egy kicsit amit én gondolok arról amit én láttam...

Címkék

1848 (1) 2007 (2) adó (12) adria (7) analóg (3) antarktisz (2) ár (3) áremelés (4) átverés (20) autó (14) autópálya (2) balaton (1) baleset (10) bálna (6) becenév (1) bécs (2) belize (1) betegség (1) bevallás (1) blog (9) busz (1) búvár (94) cápa (1) che (2) cica (1) digitális (1) divecenter (35) dohányzás (1) dvd (1) dvsc (19) egyiptom (8) elektronikus (1) életmód (1) étterem (2) eu (1) evés (3) exkluzív (2) extrém (3) fidonet (1) film (28) fóbia (1) foci (24) fotó (18) gdp (1) golop (2) h1n1 (1) háború (1) halál (4) hellókarácsony (1) helyszínelők (1) idő (1) időjárás (7) internet (30) irodalom (5) iskola (3) kanári szigetek (16) karácsony (8) kedvezmény (2) klíma (1) kóla (1) könyv (4) közélet (21) közlekedés (19) kréta (5) krumpli (2) külföld (1) kult (1) kutya (9) lakás (8) mackó (1) mares (1) mezőgazdaság (2) mindennapok (1) monty (1) munka (23) nemecsek (2) novella (1) önkéntes (1) orosz (1) ossián (1) pénz (1) posta (4) puskás (1) python (1) rádió (5) reklám (3) rendszerváltás (4) robbanás (1) rock (2) róma (4) sajtó (14) segítség (1) skandinávia (5) spam (1) statisztika (3) svéd (2) szabadtüdős (1) számítástechnika (4) szavazás (4) szerencse (2) szervezés (17) tanfolyam (4) természetvédelem (1) tomcat (1) történelem (3) tudás (22) tv (33) uszony (4) utazás (64) útépítés (12) vallás (1) vásárlás (17) vasút (2) vers (2) verseny (7) veszély (1) vita (22) vörös tenger (2) youtube (18) zene (23)

Friss topikok

  • ElChe: @Bezso: Nagyon jól bevált, megbízhatóan működik, a letöltés is egyszerű. Eddig jó vételnek látszik. (2012.06.13. 09:14) XP 10
  • Age: www.youtube.com/watch?v=jqkVB9jtXrM&feature=related Mi erre a helyre járunk, itt tudok neked olcs... (2010.08.13. 22:21) Winger
  • Age: Ha az Adrián jársz, ott merrefelé? (2010.08.10. 22:05) 32/36
  • Phxmike: whoooooaaaa!! V'ger :) phoenix :) (2010.03.15. 01:58) Volt egyszer egy FidoNet
  • Age: És képeket lehetne nézegetni? Bevallom mostanában az Adriára is járunk, van benne vmi, amibe bele ... (2009.11.13. 17:52) Cápa, veszély

2007.10.10. 21:37 ElChe

Nem filmezek muzsikaszó nélkül

Címkék: zene film youtube verseny

Régi téma, hogy milyen zene kerüljön az amatőr búvárfilmek alá. Egyszer régen már szót ejtettem arról, mi a véleményem erről a kérdésről: nem favorizálom, a nagyon erős, nagyon ismert dalokat (bár jó helyen kezelve, mint amilyen Dupla filmje is a versenyben, igencsak hatásos lehet), és nem szeretem a zenei váltásokat sem, Stefi filmjében ez problémás szerintem. Pedig a képei!...

De ez már a következő lépcsőfok, először is a lehetséges zenéket kellene kiválasztani. Nos, nagy ez a web, és nem valószínű, hogy egy amatőrfilm alá tett sláger veri ki a biztosítékot valami sztárzenésznél. Ettől függetlenül, amikor valami felkerül a YouTube-ra, az már elég nagy nyilvánosságot jelent. Sose hallottam, hogy probléma lett volna még ilyenből. Igaz, olyat is ritkábban, hogy 24 dal megosztásáért 40 milliós kártérítést kellett fizetni egy magánszemélynek. Szegények a kiadók, jár nekik a pénz. (Apropó kiadók: letöltöttem a böcsületesen megszerzett Radiohead-et, örülök neki, barátkozok vele.)

A jogtiszta felhasználásról úgy gondolom, hogy Magyarországon különösen szabályozott terült. Nem vagyok egy Artisjus-rajongó! Mindenre ráteszik a jutalékot. És én meg gondolkodom, hogy ha megveszem a matricás CD-t, amire az én általam készített filmfelvételeket rögzítem, a saját munkám jogdíját másnak fizetik ki. Vagy hogy is van ez? Szóval én nem fogom tolni az Artisjus szekerét.

A Creative Commons licenc viszont nagyon szimpatikus. Igen, ennek is vannak fontos apróságai, amivel nem árt tisztában lenni- persze csak akkor, ha profi felhasználásban gondolkodunk. Visszatérve a kiindulási amatőr, YouTube-ra feltett videóért, szerintem ez egy tiszta és korrekt megoldás. Ráadásul azért mert valaki nem világhírű, még csinálhat nagyon jó zenét (végülis mindenki amatőrként kezdte...), tehát lehet színvonalas zenét találni. Naná, hogy nem könnyű! Hiszen ahogy már az elején is írtam, a web nagy. Nekem is pár napba telik, amíg találok pár használható zenét a Jamendón.

Az én versenyfilmem arra példa, hogy nem esélytelen a dolog.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://buvar.blog.hu/api/trackback/id/tr86192806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása