HTML

BúvárBlog

Egy kicsit én; egy kicsit amit én láttam; egy kicsit amit én gondolok arról amit én láttam...

Címkék

1848 (1) 2007 (2) adó (12) adria (7) analóg (3) antarktisz (2) ár (3) áremelés (4) átverés (20) autó (14) autópálya (2) balaton (1) baleset (10) bálna (6) becenév (1) bécs (2) belize (1) betegség (1) bevallás (1) blog (9) busz (1) búvár (94) cápa (1) che (2) cica (1) digitális (1) divecenter (35) dohányzás (1) dvd (1) dvsc (19) egyiptom (8) elektronikus (1) életmód (1) étterem (2) eu (1) evés (3) exkluzív (2) extrém (3) fidonet (1) film (28) fóbia (1) foci (24) fotó (18) gdp (1) golop (2) h1n1 (1) háború (1) halál (4) hellókarácsony (1) helyszínelők (1) idő (1) időjárás (7) internet (30) irodalom (5) iskola (3) kanári szigetek (16) karácsony (8) kedvezmény (2) klíma (1) kóla (1) könyv (4) közélet (21) közlekedés (19) kréta (5) krumpli (2) külföld (1) kult (1) kutya (9) lakás (8) mackó (1) mares (1) mezőgazdaság (2) mindennapok (1) monty (1) munka (23) nemecsek (2) novella (1) önkéntes (1) orosz (1) ossián (1) pénz (1) posta (4) puskás (1) python (1) rádió (5) reklám (3) rendszerváltás (4) robbanás (1) rock (2) róma (4) sajtó (14) segítség (1) skandinávia (5) spam (1) statisztika (3) svéd (2) szabadtüdős (1) számítástechnika (4) szavazás (4) szerencse (2) szervezés (17) tanfolyam (4) természetvédelem (1) tomcat (1) történelem (3) tudás (22) tv (33) uszony (4) utazás (64) útépítés (12) vallás (1) vásárlás (17) vasút (2) vers (2) verseny (7) veszély (1) vita (22) vörös tenger (2) youtube (18) zene (23)

Friss topikok

  • ElChe: @Bezso: Nagyon jól bevált, megbízhatóan működik, a letöltés is egyszerű. Eddig jó vételnek látszik. (2012.06.13. 09:14) XP 10
  • Age: www.youtube.com/watch?v=jqkVB9jtXrM&feature=related Mi erre a helyre járunk, itt tudok neked olcs... (2010.08.13. 22:21) Winger
  • Age: Ha az Adrián jársz, ott merrefelé? (2010.08.10. 22:05) 32/36
  • Phxmike: whoooooaaaa!! V'ger :) phoenix :) (2010.03.15. 01:58) Volt egyszer egy FidoNet
  • Age: És képeket lehetne nézegetni? Bevallom mostanában az Adriára is járunk, van benne vmi, amibe bele ... (2009.11.13. 17:52) Cápa, veszély

2008.05.18. 23:02 ElChe

Alkossunk

Címkék: film búvár divecenter

Természetesen a delfinek.

Roppant egyszerű volt választani, kikről is szóljon a portré: hiszen nem sok olyan más lény van, akiről nekem sok, aránylag koherens anyagom lenne. Meg egyébként is szép emlék. A zenénél már előre volt egy benyomásom, mert pár nappal korábban hallottam valami latinos zenét, bossa novát, és azt gondoltam, na ez az akusztikus gitáros hangulat, ez szuper. (Ez egy előre kitervelt film, már a tabai út előtt tudtam, hogy Izraelben rá fogok hasalni a delfinfilmezésre...) Hazaérkezés után gyorsan ráakadtam egy megfelelő hangulatú zenére, a képek aránylag adták magukat, most aztán van egy delfines kisfilmem, zenével, de még mindig nem tudom, tegyek-e bele különleges töréspontokat, vagy hagyjam-e meg a maga nyersességében- mert illeszkednie kellene a címhez, ami nagyjából el is mondana sokmindent önmagában, és erről még nem tudtam dönteni. Pár nap alatt csak sikerül...

A másik téma, a roncs-rom-maradvány. Tudatos volt a kihangsúlyozása annak, hogy nem csak roncsról lehet szó, mert nekem roncsos képem akkor még nem volt, és a mostani esélyt is kihagytam, hogy legyen (Kaprijén), szóval a krétai amforamaradványokból indultam ki.

Hogy készül a film?

(Vigyázat, spoiler!)

Szintén Krétán találtunk egy, a turizmust nyögő szigethez képest meglepő roncstelepet. Ócska autók, egymásra hajigálva halmokban, mindenféle kerítés vagy hasonlók nélkül. Illegális vagy szokásos? Nem tudom. De amikor roncsokról került szó, eszembe jutott, hogy egy 20 éves ócska autó szemét, egy 50 éves meg veterán, műemlék, hasonlók. Hát, az amforák is ilyenek. Ócska cserépdarabok, mondhatni, ehhez képest mekkora becsben állnak. Pedig ugyanolyan tömegcikkek voltak anno, mint az autók most. Erre a párhuzamra szeretném valahogy felfűzni a filmet, és ehhez szerettem volna kommentárt. Ám a hang nehéz kihívást támaszt, tehát lehet, felirat lesz belőle. A Nemzeti megnyitója, Az ember tragédiája jut az eszembe, az Úr hangjával, ami nem hang volt, hanem felirat. Ha Szikora kitalálta, én miért szégyellnék tanulni abból, hogy egy elképzelést máshogy is meg lehet valósítani?

Hát most ennek a képi megvalósításával kísérletezek. Hogy ne legyen se szájbarágósnak tűnő, de olyan se, ami felett simán el lehet siklani, vagy ki sem lehet silabizálni a szöveget a YouTube kisfelbontású verziójában. Szép játék lesz. Más kérdés, hogy már ide is van zeném (kicsit modernebb felfogású, szaggatottabb jazz), és a címem pedig már egy hónapja, amit eszem ágában sincs lecserélni.

Kár, hogy a két filmet nem lehet egybegyúrni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://buvar.blog.hu/api/trackback/id/tr28476076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása