Olvasgatom a webisztánon, hogy az Origo bloggereket keres meg, cikkeket venne át, cserébe linket adna. A kommentek egyike arról elmélkedik, hogy így is azt nyúlnak, amit akarnak, a másik meg a nagyobb látogatói közönség bevonására lát lehetőséget.
Elgondolkodtam. A nyúlás tipikus dolog, de talán nem is a "nyúlás" a jó szó elég sok esetben. Az internet olyan mint egy nagy hírgyár. Ha összességében nézem, valami borzalmasan nagy információhalmazzal bővül minden egyes nap. A jó híroldal nem "nyúl", hanem rendezetten elém tár ebből a hírhalmazból egy olyan válogatást, amiben valóban érdekes hírek vannak. És amelyik portál az én szájam íze szerint válogat, azt fogom olvasni. A kicsivel nagyobb célkitűzésben gondolkodó portál maga is beletol anyagokat a hírfolyamba, amit aztán esetleg más szemlézhet. A mi nagyságrendünk a dc-n nem mérhető a nagyokéhoz, de azért bizony láttuk már viszont írásunkat sok helyen.
Ám mi nem vagyunk blog. Pontosan milyen írásra is lehet vadászni egy bloggertől, ez számomra a kérdés. Tudom, hogy írok bejegyzést ide, meg cikket a dc-re. Hát nem ugyanaz a kettő, tehát tisztán blogoskodásokból portálszerűséget csinálni merész (meg persze roppant olcsó...) kísérlet. Meglehet, követik az iwiw-modellt, próbálnak szinte ingyen menedzselhető módon összelapátolni sok anyagot, aztán felpasszírozzák rá a bannereket, tiszta haszon, komoly munka és valamirevaló fejlesztések nélkül.
De a másik fele nekem még érdekesebb. Miért lenne élet-halál kérdése a bloggernek, hogy nagy olvasóközönséget érjen el, hacsak nincsenek az oldalán hirdetések? Gyanítom, ezt kevés blognál érdemes megjátszani. Kétszer kerültem index főoldalra, ami jó dolog, megugrott a kattintás, és? Akkor nem esik az eső? Ez blog. Visszatérő látogatóm töredéke az ilyen felfutásos napoknak, amin eszem ágában sincs megsértődni. És különösebben nem izgat a kérdés, mit tud a búvárblog felmutatni látogatottságban, ellentétben a divecenterrel, ahol ez egy lényegi pont.
Tehát hiába botlunk úton-útfélen blogba, még mindig nem teljesen tisztázott, ki mit gondol erről a meglehetősen vegyessaláta szféráról. Szerintem a blogok túlnyomó többségét kár együtt mérni egy hírportállal. Amit meg lehet- azt nem is nevezném blognak. Nekik üzletileg is érdekes lehet az Origós ajánlat. Csak éppen nem biztos, hogy számukra az ingyenlink elég.
2007.11.06. 23:45
Az év üzlete
Címkék: blog
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://buvar.blog.hu/api/trackback/id/tr13220861
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.