HTML

BúvárBlog

Egy kicsit én; egy kicsit amit én láttam; egy kicsit amit én gondolok arról amit én láttam...

Címkék

1848 (1) 2007 (2) adó (12) adria (7) analóg (3) antarktisz (2) ár (3) áremelés (4) átverés (20) autó (14) autópálya (2) balaton (1) baleset (10) bálna (6) becenév (1) bécs (2) belize (1) betegség (1) bevallás (1) blog (9) busz (1) búvár (94) cápa (1) che (2) cica (1) digitális (1) divecenter (35) dohányzás (1) dvd (1) dvsc (19) egyiptom (8) elektronikus (1) életmód (1) étterem (2) eu (1) evés (3) exkluzív (2) extrém (3) fidonet (1) film (28) fóbia (1) foci (24) fotó (18) gdp (1) golop (2) h1n1 (1) háború (1) halál (4) hellókarácsony (1) helyszínelők (1) idő (1) időjárás (7) internet (30) irodalom (5) iskola (3) kanári szigetek (16) karácsony (8) kedvezmény (2) klíma (1) kóla (1) könyv (4) közélet (21) közlekedés (19) kréta (5) krumpli (2) külföld (1) kult (1) kutya (9) lakás (8) mackó (1) mares (1) mezőgazdaság (2) mindennapok (1) monty (1) munka (23) nemecsek (2) novella (1) önkéntes (1) orosz (1) ossián (1) pénz (1) posta (4) puskás (1) python (1) rádió (5) reklám (3) rendszerváltás (4) robbanás (1) rock (2) róma (4) sajtó (14) segítség (1) skandinávia (5) spam (1) statisztika (3) svéd (2) szabadtüdős (1) számítástechnika (4) szavazás (4) szerencse (2) szervezés (17) tanfolyam (4) természetvédelem (1) tomcat (1) történelem (3) tudás (22) tv (33) uszony (4) utazás (64) útépítés (12) vallás (1) vásárlás (17) vasút (2) vers (2) verseny (7) veszély (1) vita (22) vörös tenger (2) youtube (18) zene (23)

Friss topikok

  • ElChe: @Bezso: Nagyon jól bevált, megbízhatóan működik, a letöltés is egyszerű. Eddig jó vételnek látszik. (2012.06.13. 09:14) XP 10
  • Age: www.youtube.com/watch?v=jqkVB9jtXrM&feature=related Mi erre a helyre járunk, itt tudok neked olcs... (2010.08.13. 22:21) Winger
  • Age: Ha az Adrián jársz, ott merrefelé? (2010.08.10. 22:05) 32/36
  • Phxmike: whoooooaaaa!! V'ger :) phoenix :) (2010.03.15. 01:58) Volt egyszer egy FidoNet
  • Age: És képeket lehetne nézegetni? Bevallom mostanában az Adriára is járunk, van benne vmi, amibe bele ... (2009.11.13. 17:52) Cápa, veszély

2007.11.18. 23:12 ElChe

A nagy terv

Címkék: film búvár

Jules hazajött az izraeli búvárfotós és -videós versenyről, megmutatta a helyben készült filmjét. Sőt, ezen az oldalon még három másikat is.

A kolléga filmjét láttam valamivel korábban, véleményeztem is, aztán pedig a másik hármat. Megmondom a nagy őszintét, egyik sem vált a szívem csücskévé. Volt egy kis polémiánk Jules mesterrel anno a fórumon, ahol arról beszéltünk, a mi versenyünk komoly korlátot szab-e vagy sem, és én azzal példálóztam, hogy ez az eilati verseny, ahol kötött a rendelkezésre álló idő, a terjedelem, az utómunka ideje, no meg a forgatás helyszíne is, messze áll a szabadságtól.

A végeredmény egyrészt azért igazolt engem, mert erősen visszaköszönt pár jó kép, másrészt azért, mert ennek ellenére is, ilyen szigorú megkötésekkel is lehetett totálisan más felfogásban dolgozni. Szóval a divecenter.hu videós versenye is megmarad egyelőre olyannak, amilyen eddig is volt, a körbeírt határokkal.

De nem ez a lényeg. Amikor néztem ezeket a filmeket, végig azt éreztem belőlük, hogy az alkotók akarnak valamit. Azaz: Valami Nagyot. Jules mindig is hajlamos volt ilyen szempontból a nagy koncepciókra, nyilván ezt az ötletet sem ott helyben találta ki, de két percben, ennyi utómunkával ez azért lehetetlen küldetés lett volna. Nem tudom, mennyire üthet másnál ez a bibliai áthallásos vízalatti(?) film, nekem ilyen biztosan nem jutna eszembe, sokkal közelebb áll hozzám a minimalista stílus.

Mégis száz százalékban megértem a törekvést, hogy a filmesek nagy terveket akartak megvalósítani. Ki nem volt még a Vörös-tengeren? Ki az, aki ne ismerné a "jé, mennyi színes halacska" érzést? Egy film, ahol nincs más csak pár snitt az élővilágról, már elképzelés szintjén is sovány.

Vagy sem? Amikor az első film képeit néztem, ahol volt néhány nagyszerű kép, elgondolkodtam. Ne lehetne minden "sztori" nélkül újat mesélni azzal, ha valóban olyat mesél-mutat az alkotó, amit mindenki láthatott volna a Vörösön, ilyen formában mégsem látta senki? A mi videós versenyünk következő fordulója, a Földszint miatt tudatosan tervezgettem, milyen jellegű felvételeket szeretnék majd csinálni La Palmán. Ez a verseny megerősített abban, hogy az elképzelt filmem is egy lehetséges út.

Pedig nem lesz benne sem Mózes, sem pedig elgondolkodtató párhuzam rohanó szárazföldi életünkkel... Ami viszont a legrosszabb: ebben a pillanatban még csak terv, és ez azért apró nyugtalansággal tölt el.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://buvar.blog.hu/api/trackback/id/tr64233661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása