Amikor a divecenteren szóba kerül a fórumon egy-két konkrét cucc, néha előfordul az, hogy a hozzászóló nem akarja (meri?) leírni a márka nevét, hogy "ne legyen reklám". Roppant jól vagyunk idomítva! Természetesen ilyenkor mindig közbelépek, és leszögezem, a jó tapasztalat megosztása nem tilos. Ha meg egy kereskedő él vissza ezzel, azt észrevesszük mi is, meg a közösség is. És ez így szép.
De hogy hol tanuljuk meg olyan jól, hogy márkát még véletlenül se említsünk? Hát a tévé tanít minket rendre. Megjelenik valami mintás pólóban a nyilatkozó, kitakarják a márkát. Ezt sem érzem indokoltnak, de oké, legyen, nehogy már az esti híradó után rohanjanak az emberek a plázába ilyen pólót venni mert felbukkant a tévében egy nyilatkozó sportolón.
Na de ma a Fókuszban meg egy műkereskedő beszélt az autógyűjteményéről. Fél évszázados klasszikus Mercedest látunk, a jól megszokott hűtőráccsal és lámpával, és akkor kitakarják a Mercedes márkajelet. Könyörgöm... Megugrana a veterán Mercedesek forgalma? Vagy ez a hülyék ellen van, akik a tipikus elemek ellenére sem képesek megismerni egy ilyen autót? A következő lépés az lesz, hogy majd kitakarják az egész autót, csak azt lehet majd látni, valami négykerekű járműről beszélnek. Sőt, az is lehet, hogy ezzel jogosulatlan előnyhöz jutnak az autók a biciklikkel és a léghajókkal szemben, tehát nem fogjuk tudni egy ilyen riport esetén, hogy kocsival vagy lovasszekérrel büszkélkedik a gyűjtő?
De beteg ez a világ. Vajon mitől védjük magunkat ennyire?