HTML

BúvárBlog

Egy kicsit én; egy kicsit amit én láttam; egy kicsit amit én gondolok arról amit én láttam...

Címkék

1848 (1) 2007 (2) adó (12) adria (7) analóg (3) antarktisz (2) ár (3) áremelés (4) átverés (20) autó (14) autópálya (2) balaton (1) baleset (10) bálna (6) becenév (1) bécs (2) belize (1) betegség (1) bevallás (1) blog (9) busz (1) búvár (94) cápa (1) che (2) cica (1) digitális (1) divecenter (35) dohányzás (1) dvd (1) dvsc (19) egyiptom (8) elektronikus (1) életmód (1) étterem (2) eu (1) evés (3) exkluzív (2) extrém (3) fidonet (1) film (28) fóbia (1) foci (24) fotó (18) gdp (1) golop (2) h1n1 (1) háború (1) halál (4) hellókarácsony (1) helyszínelők (1) idő (1) időjárás (7) internet (30) irodalom (5) iskola (3) kanári szigetek (16) karácsony (8) kedvezmény (2) klíma (1) kóla (1) könyv (4) közélet (21) közlekedés (19) kréta (5) krumpli (2) külföld (1) kult (1) kutya (9) lakás (8) mackó (1) mares (1) mezőgazdaság (2) mindennapok (1) monty (1) munka (23) nemecsek (2) novella (1) önkéntes (1) orosz (1) ossián (1) pénz (1) posta (4) puskás (1) python (1) rádió (5) reklám (3) rendszerváltás (4) robbanás (1) rock (2) róma (4) sajtó (14) segítség (1) skandinávia (5) spam (1) statisztika (3) svéd (2) szabadtüdős (1) számítástechnika (4) szavazás (4) szerencse (2) szervezés (17) tanfolyam (4) természetvédelem (1) tomcat (1) történelem (3) tudás (22) tv (33) uszony (4) utazás (64) útépítés (12) vallás (1) vásárlás (17) vasút (2) vers (2) verseny (7) veszély (1) vita (22) vörös tenger (2) youtube (18) zene (23)

Friss topikok

  • ElChe: @Bezso: Nagyon jól bevált, megbízhatóan működik, a letöltés is egyszerű. Eddig jó vételnek látszik. (2012.06.13. 09:14) XP 10
  • Age: www.youtube.com/watch?v=jqkVB9jtXrM&feature=related Mi erre a helyre járunk, itt tudok neked olcs... (2010.08.13. 22:21) Winger
  • Age: Ha az Adrián jársz, ott merrefelé? (2010.08.10. 22:05) 32/36
  • Phxmike: whoooooaaaa!! V'ger :) phoenix :) (2010.03.15. 01:58) Volt egyszer egy FidoNet
  • Age: És képeket lehetne nézegetni? Bevallom mostanában az Adriára is járunk, van benne vmi, amibe bele ... (2009.11.13. 17:52) Cápa, veszély

2010.01.04. 16:35 ElChe

Szervezni csak tisztán, szépen...

Címkék: utazás szervezés

Már pár helyen említettem, a lastminute.de irodával 259 euróba került a lanzarotei utazás. Tehát repjegy Bécsből, illeték, egy heti szállás, de kinti transzfer nélkül. Méltányos ár.

Persze nézegettem a hazai árakat is. Nem erőlteti az ember a bécsi indulást, ha éppen nem muszáj, de a magyarok által kínált, átszámítva 700-800 euróba kerülő kanári-szigeteki utazások meghozták helyettem a döntést. Nem merem (nem akarom...) kiszámolni, hogy mennyit keresnek egy-egy turnuson a magyar irodák- úgy látszik, ez a fajta árkalkuláció eredményes és sikeres továbbra is. Persze látom ám, hogy egyre többen vagy maguk szerveznek, vagy csatlakoznak egy kisebb szervezőhöz, nem a "turistagyárakat" választják.

Belegondoltam igazság szerint én is. Ha mondjuk hat fős csoportot viszek magammal, én 259 eurót fizetek az útjaikért, intézem a bécsi és a kinti transzfereket, amivel mondjuk 400 euro lesz az önköltségi ár (bár minden bizonnyal kevesebb), és odakinn én kalauzolom őket, akkor esetleg kérhetnék 600 eurót. Még mindig olcsóbb, mint a "nagy" irodák ajánlata, és cserébe garantáltan jobb és személyre szólóbb a szolgáltatás. Persze ilyet nem tehetek, hiszen ez jogszerűtlen és tisztességtelen. Hiszen a hivatal által felügyelt cégek soha nem mennek csődbe és soha nem hagyják cserben az embert- vagy mégis? 

A tisztesség alapvetően nem előírások kérdése. Igen, ha engem kifizetnek, és én abból tényleg rendezem a dolgokat, gyakorlatilag a kezükbe nyomhatom a repjegyüket, a szállásfoglalást igazoló papírokat, illetve megköttetem velük az utazási biztosítást, akkor azért nagyon nagy probléma nem lehet. A nagy utazási iroda csődök esetében is az volt a gond, hogy olyan embereket utaztattak (volna) ki, akiknek nem volt a valóságban kifizetve a repülőútja, a szállása. Hát persze, hogy így aztán minden igazolás csak annyit ér, mint a papír, amire nyomtatták, azaz még annyit se.

Igyekszem jogkövető lenni, látom, hogy a kis szervezők is igyekeznek betartani a szabályokat, mégis olyan érzésem van, a törvény nem válik tisztességgé. Nem fogom árulni a német irodák olcsó útjait, saját csoportokat szervezve, de valahol megértem azokat, akik jó szolgáltatást nyújtanak szervezőként, ám egyszerűen nem akkora volumenben dolgoznak (hálistennek), hogy ötvenmilliós kauciókkal dobálózhatnának. Közben azt is tudom, ha nem lenne ez a szabályozás se, akkor még többen halásznának a zavarosban. Mert ugyan a törvény nem teremt tökéletesen tiszta viszonyokat, de a hiánya még kevésbé... És ez a mi hibánk is itt Magyarországon, akik trükközünk, akár szolgáltatunk, akár megrendelünk. No, ezen kellene túllépni egyszer.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://buvar.blog.hu/api/trackback/id/tr31645546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása